Brev:
Stadig spiseproblemer - det går dog bedre
12. marts 2008
Alder:
8 mdr.
Stadig spiseproblemer - det går dog bedre
Kære Helen.
Tak for dine råd sidste gang jeg skrev. Vi begyndte at følge planen, som du sendte mig, og det gik rigtig godt i nogle dage. Wilfred spiste selv lidt grønsagsmos på glas til frokost. Han er blevet glad for havregrøden, frugtmosen og eftermiddagsgrøden glider også lige ned, men grønsagsmos og hjemmelavet middagsmad vil han absolut ikke have. Bare jeg tager skeen hen til ham, tror jeg, at han kan lugte, hvad det er, og laver flitsbue.
Det er det samme når jeg prøver at give ham mad jeg selv har lavet til aften. Han er heller ikke for vild med kogt broccoli og andre grønsager, som han ellers kunne sidde og tykke i. Rugbrødet kan han godt lide, og jeg er begyndt at smøre smør og et tyndt lag leverpostej på. Wilfred skal dog selv sidde med det i hånden og gnave i det. Han vil ikke have, at man giver det til ham i små bidder. Jeg prøvede også, at give ham en ostehaps, hvilket han heller ikke ville have.
Jeg ved ikke helt hvad grunden var, til at han alligevel ikke ville have grønsagsmosen, men jeg har en teori om at han var træt den torsdag, hvor det ligesom gik i stå igen, for han var kommet sent i seng, og blev vækket ved at telefonen ringede tidligt. På den anden side har han også været lidt umulig den sidste uge. Med dette mener jeg, at han har krævet utrolig meget opmærksomhed, og været mere sur og grædt mere end han plejer.
Igen har jeg brug for råd til at komme videre. Jeg synes at planen er lidt svær at følge da han efter, at han vågner fra sin formiddagslur, er meget sulten, og så bliver sur, når jeg tilbyder ham grønsagsmosen, så jeg giver ham flasken kort tid efter. Det samme gør sig gældende til aftensmaden. I dag har jeg givet ham en flaske i eftermiddags, før han tog en lille lur (ved 16.45 tiden), hvilket gjorde, at han til aftensmåltidet ikke var helt så sur.
Vi er også begyndt at bade ham hver aften, hvilket gør, at han falder i søvn rimelig hurtigt og meget tidligere, end han har gjort hidtil, så det er dejligt.
Jeg håber at du har nogle gode ideer til at komme videre
Mange hilsener,
Christiane